esmee-ontdekt.reismee.nl

Helaas, daar sta je dan...

Hier een korte update over mijn situatie van nu. Nu alles 'rond' is kan ik iedereen erover informeren:

Rematch, een situatie waaraan je eigenlijk niet gelijk aan dacht tijdens je buitenlandse avontuur. Dat gebeurt bij anderen, maar niet bij mij hoor! Nou helaas Esmee, welkom in de grote boze wereld zoals mijn vader het zou zeggen. Ik ben namelijk in rematch. Voor de lezers die niet weten wat een rematch is, hier een korte uitleg:

Een normaal gesproken rematch is als het niet klikt tussen de familie en de au pair, of de au pair heeft iets uit gespookt, of misschien wel andersom. Het komt er vaak op neer dat er iets is voorgevallen waardoor er geen goeie samenwerking meer is. Wanneer dit het geval is ga je in rematch en heb je over het algemeen 2 weken de tijd een nieuwe familie te vinden.
Nu moet ik natuurlijk weer speciaal zijn en heb ik een uitzonderlijke rematch. Er is namelijk niks voorgevallen maar mijn familie gaat helaas verhuizen naar Canada. Om een lang verhaal kort te maken, ik kon niet mee….

Daar zit je dan, in Amerika, Denver, Colorado, heb je de tijd van je leven, heb je nieuwe vrienden gemaakt en voel je je eigenlijk na 3 maanden eindelijk helemaal thuis. En dan komt dit bericht. Dat is natuurlijk vreselijk en even stort heel je au pair wereldje in. Maar ik zou Esmee niet wezen als ik er niet na 3 uur non-stop huilen ook de positieve kanten van kon vinden.

Mijn Local Coördinator was ontzettend positief over mijn rematch en mijn host ouders konden ook alleen maar zeggen hoe goed ik terecht zou komen. Naïef als ik soms ben geloofde ik alles direct en prees ik mijzelf zelfs een beetje rijk met de situatie waarin ik zat. Toch waren er een aantal vragen waarvoor ik wel even wou praten met mijn Local coördinator.

Na dit ‘gezellige’ gesprek was ik misschien nog wel verdrietiger dan toen ik te horen kreeg dat ik in rematch moest. Het kon allemaal zo positief blijven, maar dan zou ik met een half jaar moeten verlengen, en die keuze moest ik dan wel heel snel gaan maken. Nu zit ik hier amper 3 maand, dus ik kon ze nu nog niet vertellen of ik wou gaan verlengen ja of nee.

De 2 meest voor de hand liggende keuzes zouden dus zijn:

• Bij dit gezin blijven tot Juni, daarna zouden zij verhuizen. Nadeel als ik dit deed, ik zou dus moeten verlengen omdat de kans niet heel groot was dat een gezin iemand kiest die nog maar 4 maandjes in Amerika is.
  • Direct in rematch gaan en zo snel mogelijk naar een andere familie. Nadeel als ik dit koos, ik zou de familie met een gigantisch probleem achterlaten.

Nu ben ik helaas een echt mensen mens, dus zat ik ontzettend in de knoop met wat ik zou doen. Aan de ene kant was het zo klaar als een klontje. Hoe ze mij soms behandelen en dan ineens verhuizen naar Canada, ik moest gewoon voor mijzelf kiezen en hun, hun eigen probleem maar laten oplossen.
Aan de andere kant wou ik ze natuurlijk niet zomaar zonder oppas laten zitten.

Na lang, lang, lang twijfelen en heeeeel veel praten met vrienden en familie (Thanks iedereen!!) wist ik het zeker, ik zou niet tot juni blijven.
Nu heb ik dus afgesproken dat ik nu online ga om een nieuwe familie te vinden voor maart. Waar dit dus normaal 2 weken is, heb ik 4 weken. Zodat hun ook de tijd hebben iets nieuws te vinden.

Dus, zo ziet mijn leven er momenteel uit. Ellendig! Haha

Ik zal dus niet lang meer blijven in Denver, Colorado. En we gaan het mee maken waar ik nu terecht ga komen. Ik zal een nieuwe update hierover geven als ik een nieuw gezin ergens gevonden heb!

Heel veel liefs, Esmee

Jolande

Ja Hanna

Jij zou jij niet zijn als je er niet gewoon weer voor zou gaan.
En zoals ik al zei ga voor je zelf, je bent niemands bezit, doe doe dat wat je hart je ingeeft en tja anders staat 9a nog altijd voor je klaar 💋

Daphne

Wat ontzettend balen Esmee!! Maar super dat je voor jezelf hebt gekozen en de schouders er weer onder zet! Je zult vast weer een superleuk gezin vinden. In ieder geval zullen ze superblij met je zijn!
Heel veel succes! <3

marja

Hoi Esmee. Tja ik zou zeggen welkom in Amerika. Great country, great people maar zij kiezen voor zichzelf. Goed dat je dat zelf ook doet. Je bent positief ingesteld dus dit gaat je wel lukken. Succes